مقاومت تازه دست به سلاح شده و تسلیم نمی‌شود

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در ارزیابی توان دفاعی حماس در غزه گفت: مقاومت تازه دست به سلاح شده و آن را تا پایان دادن به حضور اشغالگران در فلسطین کنار نمی گذارد، روزهای آینده متفاوت خواهد بود و رژیم صهیونیستی شکست بیشتری را متحمل خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب طی اظهاراتی در «یوتیوب» گفت، دو موضوع مهم مطرح هستند. یکی اینکه بار دیگر اینترنت ها در نوار غزه وصل شده اند. این نشانگر ضعف رژیم صهیونیستی و تسلیم شدن آن است. رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که قطع کردن اینترنت هم سودی برایش ندارد. موضوع دیگر آن است که باید از «ایلان ماسک» تشکر کرد چون او به نهادهای انسان دوستانه در نوار غزه «توییتر» مجانی ارائه کرده است. این اتفاق درحالی رخ داد که عرب ها از غزه چشم پوشی می کنند و درواقع آن را رها کرده اند.

عطوان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: عملیات هلی برن گردان های «القسام» ضربه های سنگینی را به خطوط رژیم صهیونستی وارد کرد و سبب شد که حمله زمینی این رژیم به زودی با شکست روبرو شود. علت آن است که نیروهای رژیم صهیونیستی با تانک های خود به نوار غزه وارد می شدند، اما نیروهای مقاومت با استفاده از موشک های خود تانک ها را هدف گرفتند و تعداد از نیروهای رژیم اسرائیل را به هلاکت رساندند.

وی افزود: نیروهای مقاومت در کمین اسرائیلی ها بودند و درس بزرگی به اسرائیلی ها دادند و زیان های بسیاری را بر این رژیم تحمیل کردند. اما صهیونیست ها خبری از زیان ها و شکست های خود را منتشر نمی کنند. مقام های رژیم صهیونیستی هم نسبت به این اقدام مقاومت احساس بی تابی می کنند و به همین دلیل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، دستگاه ها اطلاعاتی این رژیم را سرزنش کرده است. زیرا این نهاد نتوانسته است عملیات هلی برن مقاومت را پیش بینی کند.

مقاومت تازه دست به سلاح شده و تسلیم نمی‌شود

عطوان در مورد آمادگی مقاومت در غزه معتقد است که گروه های مقاومت سال ها برای چنین عملیاتی برنامه ریزی کرده بودند و اکنون توانسته اند همه موانع اسرائیلی را خنثی سازند. این عملیات بیشتر از آنکه شکست رژیم صهیونیستی را نشان دهد نبوغ و ذکاوت نیروهای مقاومت را به رخ کشیده است. این در حالی است که اسرائیلی ها احساس می کردند که گروه حماس از نظر سیاسی و اقتصادی و ... تسلیم می شود و همه همّ و غمّ آن پرداختن به مشکلات به وجود آمده در نوار غزه خواهد بود.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش پایانی مطالب خود اظهار داشت: اکنون مقاومت دست به سلاح برده و هدفش مدرن کردن موشک ها و پهپادهای خود است و تسلیم نخواهد شد. رهبران مقاومت هرگز سلاح خود را کنار نخواهند گذاشت و تا پایان دادن به حضور اسرائیل در سرزمین های فلسطین به کار خود ادامه خواهند داد. روزهای آینده متفاوت خواهد بود و رژیم صهیونیستی شکست بیشتری متحمل خواهند شد. اکنون آمریکا در اسدود در 20 کیلومتری شمال نوار غزه در حال ایجاد پایگاه نظامی است و این نشان می دهد اسرائیل قادر به دفاع از خود نیست و به جمع کشورهای جهان سوم ملحق شده است که کاخ سفید در آن پایگاه تاسیس می کند.

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27974

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =