اعتبارات ملی حوزه عشایری استان کرمان به ۱۵۳ میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان عشایری کشور گفت: کل اعتبارات ملی ما در حوزه عشایری استان کرمان به ۱۵۳ میلیارد تومان در استان کرمان رسیده است.

به گزارش تحریریه، عباس پاپی زاده رییس سازمان امور عشایر کشور افزود: یکی از نیازهای اساسی عشایر دسترسی به راه های عشایری، تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت انسانی و همچنین دام عشایر است.

پاپی زاده با بیان اینکه خوشبختانه ما امسال در بحث بودجه استان کرمان در بحث عشایری با رشد چشمگیری در مقایسه با سال ۱۴۰۰ مواجه هستیم، تصریح کرد: کل اعتبارات ملی ما در حوزه عشایری استان کرمان به ۱۵۳ میلیارد تومان در استان کرمان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه ملی، ۵۳۰ میلیارد تومان هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به عنوان اعتبار مورد نیاز جامعه عشایری استان کرمان در نظر گرفته شده است و به طور کلی بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ استان کرمان در نظر گرفته ایم که پنجاه درصد از اعتبار مذکور به منطقه شمال استان تعلق خواهد گرفت.

پاپی زاده یادآور شد: در بازدیدی که از مناطق عشایری شهربابک داشتیم پروژه‌های مختلف آب و راه را بررسی نموده که بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که جامعه عشایری ما امروز با آن مواجه هستند بحث تامین نقدینگی برای خرید علوفه مورد نیاز دام عشایر است، بیان داشت: امروز جلسه شورای عشایری استان به ریاست استاندار محترم استان کرمان برگزار شد که یکی از مصوبات که در آن جلسه داشتیم اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۵ ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ است که انشاالله با تخصیص این اعتبار قطعا قسمت زیادی از مشکلات عشایری استان کرمان در بحث نقدینگی برای خرید ‌علوفه برطرف خواهد شد.

وی بیام داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به استان ها خوشبختانه فرصت مناسبی ایجاد شده است به نحوی که عشایر زحمت کش استان کرمان می توانند با تحویل گوشت بسته بندی شده دام خود به اتحادیه عشایری با قیمت حداقل ۱۸۵ هزار تومان دام خود را به فروش برسانند.

پایان/

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 21626

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =