توسعه الجزایر در همراهی با بریکس

رئیس جمهوری الجزایر سعی دارد تا با عضویت در بریکس در کنار روسیه و چین، پروژه های بلندپروازانه ای را برای توسعه کشورش به سرانجام برساند.

به گزارش تحریریه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر می گوید این کشور ممکن است تا اواخر سال ۲۰۲۳ به عضوی از ائتلاف اقتصادهای نوظهور بریکس تبدیل شود.

این کشور در آفریقای شمالی در ماه نوامبر برای پیوستن به این گروه که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، درخواست رسمی داد.

توسعه الجزایر در همراهی با بریکس

تبون به تازگی در گفت وگو با رسانه ملی این کشور درباره برنامه های دولتش برای توسعه اقتصادی این پیش بینی را انجام داد و گفت که الجزایر سرمایه گذاری های خود را افزایش می دهد، توسعه انسانی را بهبود می بخشد و به سمت ساختار صادرات پیشرفته تر متکی بر هیدروکربن ها می رود تا واجد شرایط عضویت در بریکس باشد.

گفتنی است که الجزایر یک تولید کننده عمده گاز طبیعی و بزرگترین صادرکننده سوخت در منطقه است که به دلیل نزدیکی به جنوب اروپا مورد توجه کشورهای قاره سبز هم قرار گرفته است.

تبون گفت که مشارکت با بریکس به الجزایر کمک می کند تا پروژه های زیرساختی مشترک بلندپروازانه ای مانند راه آهن فراملی را راه اندازی کند که ارتباط این کشور با منطقه ساحل را بهبود می بخشد.

توسعه الجزایر در همراهی با بریکس

بریکس «BRIC» اصطلاحی مخفف است که توسط اقتصاددانان برای توصیف چهار کشور (چین، هند، روسیه و برزیل) با پتانسیل تسلط بر اقتصاد جهانی در قرن بیست و یکم ابداع شد. کشورهای مذکور در دو دهه قبل گروهی را تشکیل دادند. اندکی پس از آن چهار کشور از آفریقای جنوبی به عنوان عضو جدید پنجم را پذیرا شدند و حرف "S" به نشانه ابتدای نام این کشور آفریقاتیی را به مخفف اضافه کردند.

الجزایر در ماه نوامبر، چند ماه پس از آن که ایران و آرژانتین در اجلاس سالانه این سازمان به میزبانی چین در ژوئن، همین کار را انجام دادند، به صورت رسمی برای پیوستن به این گروه درخواست داد. علاوه بر سه کشور فوق کشورهای دیگری همچون عربستان سعودی، ترکیه و مصر هم برای عضویت در این باشگاه ابراز تمایل کرده اند.

پایان/

۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23394

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =