LNG مخرب‌تر از زغال‌سنگ!

تحقیقات نشان می دهند که انتشار گازهای آلاینده در فرایند استفاده از گاز مایع تقریبا چهار برابر کربنی است که با بکارگیری زغال سنگ تولید می شود.

به گزارش تحریریه، نشریه «Welt» با استناد به نتایج آخرین مطالعات در ایالات متحده گزارش داد که گاز طبیعی مایع (LNG) - که آلمان از زمان قطع عرضه گاز روسیه به طور فزاینده ای برای مقابله با بحران انرژی از آن استفاده می کند - ممکن است برای محیط زیست بسیار بدتر و مخرب تر از سوزاندن زغال سنگ باشد.

آلمان قبل از آغاز جنگ در اوکراین، به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا تا ۴۰ درصد از تقاضای خود را با گاز روسیه تامین می کرد. با این حال، سال گذشته برلین وابستگی خود به انرژی روسیه را با جایگزینی آن با واردات گاز طبیعی مایع (LNG) - به ویژه از ایالات متحده کاهش داد. اکنون آمریکا به منبع اصلی سوخت برای این کشور تبدیل شده است.

«رابرت دبلیو هووارس» محقق حوزه متان و نویسنده این پژوهش از دانشگاه کرنل عنوان داشت که همه سناریوهای مورد بررسی قرار گرفتند؛ مجموع گازهای گلخانه ای که از سوخت LNG منتشر می شود بیشتر از میزان گازی است که از استفاده زغال سنگ تولید می شود. میزان تولید آلودگی برای محیط زیست ناشی از سوزاندن گاز مایع بین از ۲۴ تا ۲۷۴ درصد بیشتر است."

وی نشت متان در زنجیره تامین LNG را که شامل مراحل مختلفی از شکستن و مایع سازی گرفته تا انتقال گاز فوق سرد از طریق دریا و تولید برق است، به عنوان عاملی مخرب و آسیب رسان به محیط زیست معرفی کرد. گفتنی است که متان یک گاز گلخانه‌ای بسیار تهاجمی است.

The beginning of the end of coal in India

در این تحقیق آمده است که حتی اگر از مدرن ترین کشتی ها و کوتاه ترین مسیرهای حمل و نقل استفاده شود، انتشار گاز ال ان جی به تنهایی در طول انتقال حداقل ۲۴ درصد بیشتر از سوزاندن زغال سنگ معمولی آلودگی تولید می کند.

این مطالعه خاطرنشان کرد: در تمام سناریوهای در نظر گرفته شده، در همه انواع تانکرهای مورد استفاده برای انتقال LNG، انتشار متان از انتشار دی اکسید کربن ناشی از احتراق نهایی LNG بیشتر است.

بر اساس مقاله ای تازه در نشریه نیویورکر، داده های این مطالعه نشان دهنده سیاست اشتباه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا است، زیرا ظرفیت های صادرات LNG آمریکا در بحبوحه افزایش تقاضا از سوی کشورهای اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. حال آنکه این اقدام در تضاد با اهداف حفاظت از آب و هوای دولت ایالات متحده است.

برخی از سیاستمداران آلمانی هم پیش از این واشنگتن را به عنوان ذینفع خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم که برای تامین گاز طبیعی ارزان قیمت روسیه به آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ساخته شده بود، معرفی کرده بودند.

پایان/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =