ظرفیّت عظیم سرمایه‌گذاری در بریکس

گزارش ها حکایت از آن دارند که کشورهای عضو بریکس ۴۵ تریلیون دلار ثروت قابل سرمایه گذاری دارند؛ ضمن آنکه تعداد میلیونرها در این بلوک در دهه آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، در مراسم تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری (Henley & Partners) بر مبنای «گزارش ثروت بریکس» (BRICS Wealth Report) اعلام شد که مجموع ثروت قابل سرمایه‌گذاری توسط کشورهای عضو بریکس در حال حاضر بالغ بر ۴۵ تریلیون دلار است.

گروه بریکس مشتمل بر اقتصادهای نوظهوری است که قبلاً برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می شد و پس از پیوستن عربستان سعودی، ایران، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه سال جاری میلادی به آن، دستخوش گسترش گسترده ای شد.

بر اساس این گزارش، ۱۰ کشور فوق در حال حاضر دارای ۱.۶ میلیون نفر با دارایی های قابل سرمایه گذاری بیش از یک میلیون دلار هستند که از این تعداد بیش از ۴۷۰۰ نفر بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قابلیت سرمایه گذاری هستند. گفته می شود اکنون کشورهای عضو دارای ۵۴۹ فرد هستند که ثروت ثابل سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار دارند. پیش بینی می شود که تعداد این افراد ثروتمند در ده سال آینده ۸۵ درصد افزایش یابد.

این بلوک اکنون ۴۵ درصد از جمعیت دنیا و ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده که طبق آمار از سهم ۳۰ درصدی G۷ پیشی گرفته است.

Understanding the “China's BRICS” game - Civilsdaily

«یورگ استفن» مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری «Henley & Partners» اظهار داشت گسترش این گروه در چارجوب اضافه شدن کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا [MENA] فقط یک تجدید نظر سیاسی نبوده است، بلکه نشان دهنده به رسمیت شناختن جایگاه اقتصادی رو به رشد آنها است.

وی افزود MENA منطقه ای است که از لحاظ تاریخی به دلیلوجود منابع انرژی بسیار مهم بوده و اکنون سعی دارد تا نقش های اقتصادی متنوع تری را ایفا کند.

استفن عنوان داشت که حضور رو به رشد کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در بریکس، قلمروی تازه ای از ظرفیت ها را برای سرمایه‌گذاران جهانی فراتر از این منطقه باز می‌ کند و «دسترسی به بازارهای مصرفی در حال رشد سریع، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و محیط‌های فرهنگی و تجاری منحصر به‌ فردی را ارائه می‌دهد».

این گزارش نشان می دهد که چین با ۸۶۲ هزار و ۴۰۰ میلیونر در حال حاضر بیشترین تعداد میلیونرها را در این بلوک دارا است. در این فهرست کشور هند با ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر در رتبه دوم قرار دارد. پیش بینی می شود که دو کشور فوق در ده سال آینده بیشترین رشد تعداد میلیونرها را داشته باشند و به ترتیب ثروتمندان آن ها ۸۵ و ۱۱۰ درصد بیشتر شود.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی نیز در دهه گذشته شاهد رشد قابل توجه ثروت خصوصی بوده اند و جمعیت میلیونرهای آنها به ترتیب ۳۵، ۷۷ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28836

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =